مقالات

پمپ فشار قوی

پمپ فشار قوی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پمپ فشار قوی با ما همراه باشید.

پمپ فشار قوی چیست؟

با توجه به دسته بندی ذکر شده برای انواع پمپ‌ها، در هر گروه از پمپ‌ها مدل‌های فشار قوی وجود دارد البته این بالا بودن فشار با توجه به نوع و مکانیزم پمپ و سیال نسبی می‌باشد، در این مطلب منظور ما از پمپ‌های فشار قوی دسته‌ای از پمپ‌ها می‌باشد که فشار کاری آنها حداقل 100 بار و حداکثر 2000 بار می‌باشد. با توجه به پیش فرض بیان شده، پمپ‌های پلانجری دارای این قابلیت هستند این پمپ‌ها در ميان ساير انواع خانواده پمپ‌های جابجايی مثبت قادر هستند تا در بالاترين محدوده اختلاف فشار، سيال را جا به جا کنند.

با توجه به اینکه پمپ‌های پلانجری زیر مجموعه پمپ‌های رفت و برگشتی می‌باشند؛ مکانیزم در این مدل پمپ که معمولا نیرو محرکه مورد نیاز خود را از الکتروموتور تامین می‌کند، بدین گونه می‌باشد که با چرخش میل لنگ، پیستون در سیلندر حرکت رفت و برگشتی می‌کند؛ که در نهایت منجر به خروج پر فشار آب خواهد شد. همچنین میزان آبدهی در این پمپ ها بنا به نوع کاربرد آنها متغیر می‌باشد. شرکت اشپک آلمان از تولیدکنندگان پیشگام در این صنعت می‌باشد که انواع پمپ‌ها از جمله پمپ‌های پلانجری و پیستونی با راندمان بالای کاری و عالی‌ترین کیفیت قطعات را تولید می‌‎کند. این پمپ‌ها دارای کاربرد‌های وسیعی در صنایع مختلف می‌باشد.

پمپ های پلانجری

اساس کار این نوع پمپ‌ فشار قوی، حرکت رفت و برگشتی پیستون‌ها داخل سیلندر می‌باشد. در این مدل پمپ‌ها نیروی دورانی موتور به وسیله میل‌لنگ و میل پیستون به حرکت رفت و برگشتی تبدیل و به پلانجر منتقل می‌شود؛ بدین صورت‌که، عقب رفتن پلانجر باعث ایجاد مکش در سیلندر شده در نتیجه مایع را از شیر ورودی به داخل سیلندر مکش می‌کند، در مقابل، حرکت رو به جلو پلانجر موجب بسته شدن ورودی شده که باعث خارج شدن مایع با فشار بالاتر از شیر خروجی می‌شود.

از این پمپ‌ها می‌توان تا اختلاف فشار 2000 بار بهره برداری نمود. از دیگر مزایای این پمپ‌ها یک طرفه بودن شیرهای ورودی و خروجی است که باعث کنترل ورود و خروج مایع در هنگام حرکت پیستون یا پلانجر و همچنین مانع از جابجایی اشتباه مایع به قسمت کم فشار و بالعکس می‌شود. پمپ‌های پلانجری مناسب برای پمپاژ سیالات با گران‌روی بالا است.

 

پمپ پلانجری

پمپ های پیستونی

پمپ‌های پیستونی از انواع پمپ جابجایی مثبت می باشد و در اثر رفت و برگشت پیستون درون سیلندر عمل پمپاژ و افزایش فشار آب را انجام می دهند. در پمپ های پیستونی ساختار انتقال قدرت شبیه به پمپ‌های پلانجری است . با این تفاوت که در اختلاف فشار کمتری می‌توانند حجم مشخصی از سیال را جا به جا کنند که علت آن را می‌توان در تفاوت بین پمپ‌های پیستونی و پلانجری بیان کرد.

تفاوت میان پمپ های پلانجری و پیستونی

چند تفاوت مهم بین پمپ‌های پلانجری و پیستونی وجود دارد که در این قسمت آنها را بیان می‌کنیم، یکی از این تفاوت‌ها؛ اندازه و ابعاد پلانجر و سیلندر می‌باشد، به طوری‌که طول پیستون کوتاه‌تر از مسافتی است که پیستون درون سیلندر حرکت می‌کند، و بلعکس طول پلانجر بیشتر از مسافتی است که پلانجر درون سیلندر طی می‌کند. همچنین پلانجر از داخل سیلندر بیرون می‌آید در صورتی که پیستون از درون سیلندر بیرون نمی‌آید. این مورد باعث می‌شود پیستون راد طول بیشتری نسبت به پلانجر راد داشته باشد که در نتیجه مقاومت پلانجر در مقایسه با پیستون را در فشار‌های بالا بیشتر می‌کند.

دیگر تفاوت این دو مدل پمپ در نوع آب‌بندی قطعات داخلی پمپ می‌باشد؛ به طوری‌که در پمپ‌های پیستونی از سیل‌هایی (seal) که جهت آب بندی پیستون و سیلندر استفاده می‌شود، روی بدنه پیستون قرار دارد و همراه آن حرکت می‌کند، در حالی که در پمپ‌های پلانجری این سیل روی سیلندر قرار گرفته و ثابت است که امکان افزایش فشار بدون افزایش نشتی با لغزش داخلی را فراهم می‌آورد.

بازرگانی سکوتی نمایندگی رسمی و انحصاری پمپ اشپک آلمان

کمپانی اشپک آلمان از سال 1909 فعالیت خود را به عنوان یکی از اولین تولید کنندگان و طراحان تخصصی در زمینه انواع پمپ‌های فشارقوی (پیستونی و پلانجری) آغاز نموده است و تا به امروز با تولیدات متنوع پمپ های فشارقوی جابه‌جایی مثبت و دینامیکی و انواع پمپ های گریز از مرکز، فعالیت گسترده‌ای را در سراسر جهان داشته است.

 

پمپ استنلس استیل، پمپ پلی یورتان، پمپ آب داغ، پمپ آب و فاضلاب، پمپ سیستم های آب شیرین کن، پمپ مخصوص آب شور دریا، پمپ‌های مخصوص co2، پمپ شستشوی صنعتی، پمپ کارواش، پمپ کارواش صنعتی و … برخی از سبد محصولات اشپک آلمان می‌باشد.

این برند معتبر جهانی به واسطه کیفیت عالی و طراحی مهندسی و استاندارد‌های بالا در فرآیند ساخت، پمپ هایی متناسب با کار مداوم طراحی و تولید می‌کند به طوری که پس از استفاده سالیان متمادی از این پمپ‌ها شاید فقط به سرویس دوره‌ای یا تعویض قطعه یدکی آن نیاز پیدا کنید. طراحی منحصر به فرد پمپ اشپک، خیال مصرف کننده را از جهت دوام و پایداری و عملکرد محصول راحت می سازد.

نکته قابل توجه و منحصر به فرد در انتخاب و خرید پمپ فشار قوی اشپک این است که تمامی قطعات و مراحل ساخت آن در کارخانه آلمان تولید و ساخته می‌شود و همین نکته کیفیت پمپ کارواش اشپک را دو چندان می‌کند.

بازرگانی سکوتی نمایندگی رسمی و انحصاری فروش و خدمات پس از فروش پمپ فشار قوی اشپک آلمان و ماتزونی ایتالیا در ایران

بازرگانی سکوتی با بیش از 50 سال سابقه در تامین و ارایه انواع پمپ‌های فشار قوی به عنوان تنها نماینده رسمی و انحصاری پمپ های اشپک آلمان و ماتزونی ایتالیا در ایران، همواره در تلاش بوده تا شما عزیزان را در خرید پمپ فشار قوی هر چه بهتر و با کیفیت‌تر محصولات وارداتی یاری نموده و تمامی خدمات مورد نیاز مصرف کننده از قبیل گارانتی محصول، خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی را ارائه می‌دهد.

بازرگانی سکوتی با تکیه بر دانش فنی و متخصصان آموزش دیده می‌تواند در صورت نیاز مشتری به مشاوره‌های فنی در خصوص پمپ مورد نیاز مصرفی و کاربرد آن در صنعت مورد نظر را فراهم کند.

 

 

یکی از اهداف بازرگانی سکوتی تامین پمپ‌های فشار قوی با کیفیت و با تکنولوژی برتر آلمانی و ایتالیایی می‌‎باشد تا بتواند با فراهم کردن ملزومات تولیدکنندگان داخلی به این طریق از آنها حمایت و پشتیبانی کند. یکی از مهمترین اهداف بازرگانی سکوتی ایجاد تجربه مطلوب برای مشتری می‌باشد بدین صورت که پس از همکاری با این مجموعه احساس کامل اعتماد و رضایت برای مشتری حاصل خواهد شد.

تمامی کالاها و محصولات بازرگانی سکوتی از قبیل پمپ و لوازم یدکی آنها دارای ضمانت اصالت کالا می‌باشد و خریدار می‌تواند با پیگیری شماره سریال محصول از اصل بودن آنها اطمینان حاصل کند.

انتخاب پمپ به ویژه پمپ فشار قوی چگونه است؟

پمپ‌های فشارقوی از نظر عملکرد یکی از متنوع‌ترین و پرکاربرد‌ترین محصولات در تاسیسات و صنایع هستند. که محدوده فشار کاری بین 50 تا 2000 بار را پوشش می‌دهند. برای انتخاب پمپ، متناسب با کاربرد مورد نیاز باید به عواملی همچون فشار کاری، مقدار آبدهی، نوع سیال، الزامات استاندارد، طول عمر تجهیزات، هزینه انرژی و … توجه و دقت کافی را داشت، تا انتخاب درست و صحیحی صورت بگیرد.

پمپ فشار قوی خوب و با دوام چه ویژگی‎ هایی دارد؟

یک پمپ فشار قوی خوب علاوه بر قابلیت تامین فشار عملیاتی (واقعی) مورد نیاز، باید حجم آبدهی متناسب با نیاز سیستم، جهت انتقال سیال را دارا باشد. همچنین خصوصیت سیال (ویژگی‌هایی مانند چگالی، میزان ناخالص بودن، خورندگی، اشتعال پذیری، سمی بودن و … )، یکی دیگر از پارامترهای مهم در طراحی و انتخاب نوع پمپ و جنس بدنه آن می‌باشد.

مرغوبیت مواد اولیه استفاده شده برای ساخت بدنه پمپ و قطعات تشکیل دهنده آن تفاوت عمده‌ای در کیفیت پمپ‌ها ایجاد می‌کند. به عنوان مثال بدنه استنلس استیل دسته‌ای از پمپ‌ها که برای مصارف خاص در صنایع نفت و پتروشیمی، شیمیایی، دریایی استفاده می‌شود باید از استیل یا روکش استیل با درجه مخصوص و کیفیت بالا باشد تا از خورندگی پمپ و اجزای آن جلوگیری شود. در غیر اینصورت آسیب جدی به پمپ و واحد صنعتی وارد خواهد شد.

همچنین کیفیت اجزای داخلی پمپ مانند پیستون، سرسیلندر، شاتون، میل‌لنگ، سرامیک، پکینگ و سوپاپ، سبب آن می‌شود تا پمپ با حداقل اصطکاک قطعات و آب بندی مناسب کار کند که موجب افزایش راندمان کاری و افزایش طول عمر و دوام پمپ خواهد شد.

 

ویژگی های پمپ خوب

با توجه به نکات ذکر شده؛ تولید محصول با کیفیت هزینه بالاتری را به تولیدکننده تحمیل می‌کند و در نتیجه قیمت محصول بیشتر از موارد مشابه خواهد شد. از این رو گاهی اوقات برای کاهش قیمت تمام شده محصول از مواد معمولی و بی‌کیفیت استفاده می‌شود که موجب وارد آمدن صدمات جبران ناپذیری به سیستم و همچنین باعث تحمیل هزینه‌های بیشتری بابت تعمیرات و نگهداری پمپ به مصرف‌کننده خواهد شد که در نهایت؛ مجموع خسارت مالی بیشتر از هزینه اولیه برای تهیه پمپ می‌شود.

پس توصیه می‌شود هنگام انتخاب پمپ صرفا قیمت محصول، اهرمی برای تصمیم‌گیری نهایی نباشد زیرا محصول به ظاهر ارزان‌تر می‌تواند موجب ضرر مالی بیشتری برای مصرف‌کننده باشد.

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره و امکان‌سنجی در انتخاب پمپ مورد نیاز واحد صنعتی یا تاسیساتی خودتان با مشاوران و کارشناسان نمایندگی انحصاری پمپ فشارقوی اشپک آلمان در ایران تماس بگیرید تا بدون صرف هزینه‌ای شما را در این امر یاری کنند. کمپانی اشپک تولیدکننده انواع پمپ‌های فشار قوی در آلمان می‌باشد که توسط تنها نمایندگی انحصاری آن (بازرگانی سکوتی) عرضه می‌گردد.

کاربرد پمپ فشار قوی چیست؟

دسته‌بندی ذکر شده برای پمپ‌ها، با توجه به ساختار و قطعات تشکیل دهنده آنها صورت گرفته است. از طرفی تقسیم بندی دیگری هم برای پمپ‌ها انجام می‎شود که بر اساس کاربرد و موارد مصرفی با یکدیگر متفاوت می‌باشد؛ به واسطه پیشرفت و بهینه شدن فرایند‌ها، پمپ‌ها کاربرد‌های وسیعی را شامل می‌شوند، که در زندگی روزمره ما و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این بخش چند مورد از مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین انواع صنایع را معرفی می‌کنیم:

  • صنایع نساجی، کاغذ سازی و مقوا سازی
  • پمپ های مخصوص سیستم‎های آبیاری و کنترل سیل.
  • صنایع کشاورزی یکی دیگر از بخش های پرکاربرد پمپ ها می‌باشد.
  • پمپ های مورد استفاده در سیستم‌های تهویه مطبوع و برج های خنک کننده
  • پمپ های مصرفی برای شستشوی تجهیزات صنعتی، رسوب زدایی و چربی گیری
  • پمپ های مصرفی در سیستم های خنک کننده در صنایع ماشین کاری، حفاری، سنگ‌بری
  • پمپ های مخصوص چاه های عمیق با قابلیت پمپاژ مایع از چاه های عمیق و همچنین قابلیت پمپاژ مایعات داغ.
  • صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی و بیوتکنولوژی که از پمپ هایی متناسب با کاربری مورد نظر استفاده می شود.
  • صنایع خودرو سازی که از پمپ هایی با کاربری مرتبط در اتاق های رنگ، صندلی سازی، تولید داشبورد، براده برداری و …
  • نیروگاه های اتمی و الکتریکی تولید برق؛ که از پمپ های مخصوص با راندمان بالا و حساسیت کاری بالا استفاده می شود.
  • پمپ های مصرفی در سیستم های آبرسانی و فاضلاب صنعتی و خانگی؛ پمپ های مخصوص حوضچه ها و چاه های فاضلاب
  • صنایع نفت و پتروشیمی؛ صنایع کشتیرانی، پمپ هایی مخصوص فرایند‌های شیمیایی و نفتی با ایمنی بالا، قابلیت استفاده دارند.
  • پمپ های اندازه‌گیر (دوزینگ پمپ) با قابلیت تنظیم مقدار دبی و پمپاژ مقدار مشخصی از سیال با دقت بالا، با قابلیت استفاده در صنایع مختلف از جمله کارخانجات تولید انواع تشک، لوازم خانگی و …

 

کاربرد های پمپ فشار قوی

پمپ‌های فشارقوی اشپک در مدل‌های متنوع تولید و عرضه می‌شوند که در اینجا ما مدل‌های استاندارد را معرفی می‌کنیم:

پمپ های پلانجری فشار قوی سری P

پمپ‌های فشار قوی پلانجری سری P شرکت اشپک آلمان برای پمپاژ سیال‌هایی بدون ذرات معلق جامد و گرانروی پایین مانند آب تمیز و یا سیالی که چگالی آن همانند آب باشد و خصوصیاتی مانند سایشی بودن، اشتعال پذیری، سمی و خورندگی، فراریت را نداشته باشد؛ مناسب می‌باشد. بطور کلی قبل از بکار بردن پمپ‌ها برای سیالات می‌بایست پارامترهایی مربوط به سیال که قبلا ذکر شده؛ از جمله چگالی، دما و … را در نظر داشت تا بر مبنای آن بتوان پمپ مناسب برای عملیات مورد نظر را انتخاب نمود.

پمپ‌های فشار قوی پلانجری سری P با تنوع بسیار بالا از لحاظ پارامترهای اساسی پمپ‌های پلانجری مانند آبدهی یا دِبی ( )، فشار کاری (bar) و توان مورد نیاز (kw یا HP) توسط شرکت اشپک آلمان تولید می‌شود.

این سری از پمپ‌ها دو سر شفت هستند و نسبت به پمپ سری NP، طول شاتون و پیستون بلندتری دارند. دو سر شفت بودن اینگونه پمپ‌ها یک مزیت بسیار حائز اهمیت می‌باشد، زیرا که دیگر محدودیتی از لحاظ جهت بستن الکتروموتور به این پمپ‌ها وجود نخواهد داشت.

قطعات و متعلقات پمپ‌ فشار قوی

  • کارتل پمپ
  • هد پمپ (Pump Head)
  • شفت
  • میل لنگ
  • پیستون

مزایای استفاده از پمپ فشار قوی پلانجری

  • کیفیت بالای قطعات و متعلقات پمپ
  • عمر مفید بالا نسبت به سایر پمپ‌ها
  • تنوع بالا در دستیابی به فشار کاری و دبی مختلف
  • کاربری آسان
  • سهولت در تعمیر و نگهداری پمپ‌ها

معایب عدم استفاده از پمپ فشار قوی پلانجری

  • هدر رفتن آب و سیالات مورد کاربرد
  • عمر مفید پایین و کیفیت نه چندان مطلوب
  • محدودیت در دستیابی به فشار کاری مختلف و آبدهی

 

پمپ ماتزونی

پمپ‌های پلانجری فشار قوی سری NP

پمپ‌های فشار قوی پلانجری سری NP شرکت اشپک آلمان مانند سریP می‌باشد با این تفاوت که این سری از پمپ‌ها یک سر شفت هستند و نسبت به پمپ‌های سری P، طول شاتون و پیستون کوتاه‌تری دارند.

شرکت اشپک آلمان پمپ‌هایی برای سیالات با ویژگی‌های متفاوت و خاص به منظور بهره‌برداری در صنایع گوناگون را تولید می‌کند که جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و کاتالوگ آن‌ها با کارشناسان فروش پمپ فشار قوی و کارشناسان فنی نمایندگی انحصاری شرکت (بازرگانی سکوتی) در ارتباط باشید.

فروش انواع پمپ فشار قوی، پلانجری و پیستونی

این کمپانی با بهره‌گیری از پرسنل، کارشناسان و کادر فنی متخصص با 50 سال سابقه توانسته نقش مهم و فعالی در زمینه طراحی، تامین، نصب و راه اندازی پکیج های الکتروپمپ فشار قوی و تجهیزات جانبی مورد نیاز در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاهی، دریایی، فولاد، غذایی، نساجی، اسکرایب و لایروبی فاضلاب‌های شهری کشور؛ ایفا ‌‌نماید.

از مزایای استفاده از پمپ های فشارقوی پلانجری می‌توان به کیفیت بالای قطعات و متعلقات پمپ، عمر مفید بالا نسبت به سایر پمپ ها، تنوع بالا در دستیابی به فشار کاری و آبدهی مختلف، و کاربری آسان و سهولت در تعمیر و نگهداری آن اشاره کرد. تمامی مزایای ذکر شده در محصولات اشپک آلمان و ماتزونی ایتالیا به راحتی قابل دسترس می‌باشد. لذا بدینوسیله آمادگی خود را جهت عرضه محصولات و ارائه خدمات پشتیبانی، مهندسی، نصب و راه‌اندازی و انتخاب پکیج مناسب با نیاز مشتریان محترم اعلام می‌دارد. تامین و فروش پمپ های فشار قوی از تخصص های ماست.

 

کاربرد پمپ های فشار قوی در صنعت

کیفیت بسیار بالا

کلیه محصولات وارداتی بازرگانی سکوتی از جمله پمپ و لوازم یدکی مربوطه، دارای بالاترین کیفیت و تکنولوژی اروپا می‌باشند.

بدین صورت که تمامی محصولات شرکت اشپک در آلمان تولید شده و بالاترین استاندارد‌های ممکن از جمله گواهی نامه انجمن مهندسین آلمان را اخذ کرده است. تمامی فرآیند‌های ساخت از کوچکترین اجزا تا قطعات اصلی و مهم پمپ با بروزترین ماشین آلات صنعتی و بالاترین دقت و ظرافت انجام می‌شود، همچنین مواد اولیه مصرفی در ساخت محصولات از بالاترین مرغوبیت برخوردار هستند که مجموع این ملاحظات سبب شده تا محصول نهایی تولید شده از بهترین کیفیت برخوردار باشد و یکی از پیشروان این صنعت ‌باشد.

از دیگر واردات مجموعه ما برند ماتزونی ایتالیا می‌باشد که بر خلاف دیگر محصولات ایتالیایی موجود در بازار ایران تحت لیسانس نمی‌باشد، بلکه در خاک کشور ایتالیا تولید شده و به دیگر کشور‌ها صادر می‌شود. ماتزونی ایتالیا نیز به واسطه حضور در بازار رقابتی اروپا از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است و کلیه استاندار‌‎های کیفی مربوط به اتحادیه اروپا را اخذ نموده است. برند ماتزونی ایتالیا به دلیل کیفیت بالای محصولاتشان امکان رقابت با محصولات آلمانی را دارد.

خدمات ما

میزان در دسترس بودن لوازم یدکی و کیت تعمیراتی پمپ ها بسیار مهم است چون در صورت نیاز، عدم دسترسی به لوازم اصلی و اورجینال و اصلی عملاً امکان تعمیر یا جایگزینی مناسب وجود نخواهد داشت و پمپ غیر قابل استفاده خواهد شد یا موجب آسیب رسیدن به پمپ یا مجموعه آن می‌شود. بازرگانی سکوتی نمایندگی رسمی پمپ فشارقوی اشپک آلمان و ماتزنی ایتالیا، خدمات متنوعی جهت حفظ رضایت مشتری در هنگام خرید پمپ فشار قوی و آرامش خاطر بیشتر مصرف کننده پس از خرید، را ارائه می‌دهد.

بازرگانی سکوتی علاوه بر واردات پمپ های فشارقوی اشپک و ماتزونی، تمامی قطعات یدکی اصلی پمپ‌های اشپک و ماتزونی را تامین نموده تا هیچ گونه نگرانی برای مصرف کننده وجود نداشته باشد. بازرگانی سکوتی با دیگر تامین کنندگان پمپ های فشارقوی از جمله پمپ اینتر، برتولینی، پمپک، پراتیسولی و … همکاری داشته و در صورت نیاز مشتری قادر به تامین آن ها می باشد.

تماس با اشپک

شماره تماس

واتس اپ اینستاگرام وبسایت
021-88834080
021-88304346

09920241012 @speck_iran
www.speck-iran.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *