مقالات

راهنمای خرید پمپ فشار قوی

راهنمای خرید پمپ فشار قوی

برای خرید پمپ فشار قوی باید به نکات و عوامل متعددی از جمله کیفیت محصول و قطعات مصرفی در آن، قطعات یدکی و میزان در دسترس بودن آنها، راندمان پمپ و مصرف انرژی، هزینه های نگهداری، گارانتی و خدمات پس از فروش، کشور تولید کننده و اصالت کالا و تجربه مشتری توجه کرد.

در این مطلب هر کدام از این عوامل را به اختصار توضیح خواهیم داد و پیشنهاد می شود در هنگام خرید پمپ فشار قوی این نکات را در نظر داشته باشید تا با آگاهی بالاتر و احساس رضایت بیشتری اقدام به خرید پمپ فشار قوی کرده باشید.

  1. کیفیت پمپ فشار قوی و قطعات تشکیل دهنده

کیفیت محصول یکی از اصلی ترین و مهمترین عوامل در انتخاب کالا می باشد؛ کیفیت خوب و بالای پمپ فشار قوی در گرو طراحی مهندسی و دقیق پمپ و قطعات تشکیل دهنده آن می باشد. میزان دقت در ساخت قطعات داخلی پمپ فشار قوی حائز اهمیت می باشد، در صورتی که از مواد اولیه مناسب و درجه یک استفاده نشود، بنا به کاربردی که از آن استفاده می شود، باعث خوردگی و خرابی پمپ و در نتیجه سیستم می شود که مصرف کننده درگیر مشکلات ناشی از آن می شود. پس کیفیت باید یکی از اصلی ترین اولویت ها در هنگام خرید پمپ فشار قوی باشد.

  1. قطعات یدکی و میزان در دسترس بودن

کیت تعمیراتی لوازم یدکی اصلی یکی دیگر از مواردی است که هنگام انتخاب و خرید پمپ فشار قوی باید به آن توجه ویژه کرد. زیرا اگر لوازم یدکی کیفیت مناسب و مطلوب را نداشته باشد آسیب های جدی به پمپ وارد می شود و می تواند موجب خسارت های سنگین به مجموعه شود. همچنین میزان در دسترس بودن لوازم یدکی و کیت تعمیراتی پمپ ها بسیار مهم است چون در صورت نیاز، عدم دسترسی به لوازم اصلی و اورجینال عملاً امکان تعمیر یا جایگزینی مناسب وجود نخواهد داشت و پمپ غیر قابل استفاده خواهد شد. توصیه می شود هنگام خرید پمپ فشار قوی یک دست لوازم یدکی اصلی نیز به همراه آن تهیه کنید.

  1. راندمان پمپ و مصرف انرژی

دیگر موردی که در زمان خرید پمپ فشار قوی باید دقت کرد، فشار و آبدهی مورد نیاز و مناسب است زیرا ممکن است بین فشار و آبدهی اسمی و واقعی تفاوت وجود داشته باشد. متاسفانه اگر محصول طراحی مهندسی دقیقی نداشته باشد این تفاوت چشمگیر خواهد شد که علاوه بر کاهش راندمان باعث مصرف انرژی بیشتری می شود همچنین باعث اتلاف و هدر رفتن مواد اولیه می شود. مورد دیگر اینکه وقتی راندمان مناسب نداریم برای رسیدن به فشار مطلوب نیاز به تهیه نیرو محرکه قوی تر خواهد بود که علاوه مصرف انرژی بیشتر باعث تحمیل هزینه اولیه بالاتری به مصرف کننده می شود. که اگر متقاضی هنگام انتخاب محصول به راندمان واقعی پمپ فشار قوی توجه کند می تواند از هزینه های اضافی تحمیلی جلوگیری نماید.

  1. کشور تولید کننده و اصالت کالا

در میان کشورهای پیشرفته دنیا آلمان پرچم دار بلامنازع تولیدات مهندسی و فنی از جمله پمپ های فشار قوی است که به دلیل استانداردهای بالا و سختگیرانه همیشه کیفیت محصولاتشان در رده بهترین ها قرار می گیرد. البته کشورهایی نظیر ایتالیا نیز در این صنعت فعال هستند و تولیدات خوب و قابل رقابتی دارند. چین هم یکی دیگر از تولید کنندگان می باشد که البته از نظر کیفیت و قیمت پمپ فشار قوی، متفاوت می باشد.

لازم به ذکر است که در سال های اخیر در کشور عزیزمان نیز پیشرفت های چشمگیری در این زمینه انجام شده است. اما در مورد اصالت کالا متاسفانه در بازار داخلی ایران پمپ های فشار قوی با برندهای متفرقه و بی کیفیت وجود دارد. که برای فروش پمپ فشار قوی مذکور از نام و اعتبار برندهای مطرح استفاده می کنند که تشخیص اصالت کالا را دشوار می کند. پس مصرف کننده حین خرید پمپ فشار قوی باید دقت بیشتری داشته باشد. یکی از روش های مطمئن خرید از نمایندگی های رسمی برندهای معتبر می باشد که می توانید با اطمینان بالا اقدام به خرید پمپ فشار قوی نمایید.

  1. خدمات پس از فروش و گارانتی

میزان گارانتی یک محصول عامل موثر دیگر در انتخاب و خرید پمپ فشار قوی می باشد. البته خدمات پس از فروش هم به همان اندازه اهمیت دارد، به عنوان نمونه پس از خرید پمپ فشار قوی نیاز به مشاوره فنی در مورد محصول می باشد. پس باید از مجموعه ای خریداری شود که یک تیم متخصص و حرفه ای و پرسنل آموزش دیده جهت امور خدمات پس از فروش به مشتری گردآوری کرده است. (که اگر راهنمایی درست و اطلاعات کاربردی در دسترس قرار نگیرد ممکن است باعث شود نتوان از همه ظرفیت محصول استفاده شود یا به صورت اشتباه استفاده شود.)

  1. هزینه های نگهداری پمپ فشار قوی

عامل هزینه بر اصلی بعد از خرید پمپ فشار قوی هزینه نگهداری آن می باشد. در صورتی که پمپ فشار قوی تهیه شده، موارد مذکور مانند کیفیت بالا، قطعات یدکی اصلی و راندمان مناسب و استانداردهای لازم را نداشته باشد؛ میزان خرابی و نیاز به تعمیرات به مراتب افزایش می یابد که مصرف کننده را پی در پی به دردسر می اندازد و باعث ایجاد احساس اضطراب و نگرانی دائمی برای او می شود، که در نهایت مجبور به خرید پمپ فشار قوی دیگر می شود. البته این موارد هزینه های آشکار و مستقیم بودند، هزینه های پنهان و غیر مستقیم مانند هدر رفت مواد اولیه، توقف فرایند، مصرف انرژی بالا و … نیز وجود دارد.

  1. تجربه مشتری

شرکت های بزرگ دنیا همواره در تلاش هستند که تجربه ایده آل و مناسبی را برای مشتریان محصول خود فراهم کنند از این رو می توان از تجربه مشتری ها در مورد یک محصول برای انتخاب یا عدم انتخاب آن استفاده کرد. از این اِلِمان مهم نیز برای خرید پمپ فشار قوی می توان بهره برد با استفاده از بازخورد مشتری ها در مورد موضوعاتی از قبیل عملکرد و انجام کامل کار طراحی مناسب و مهندسی میزان دسترسی به لوازم یدکی؛ راحتی و قابلیت استفاده از خدمات فراهم شده توسط شرکت یا برند صاحب محصول؛ میزان کاهش ریسک هزینه و مواردی از این قبیل که همگی در نهایت موجب رضایت کلی مشتری می شود را میتوان برای انتخاب درست تر استفاده کرد.

پس نتیجه می گیریم اگر در هنگام خرید پمپ فشار قوی به این هفت مورد که بیان شد توجه کنیم، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که خرید موفق و ایده آلی انجام داده ایم.

گاهی اوقات محدودیت هایی مانند مقدار بودجه اختصاص یافته باعث تغییر اولویت ها در انتخاب و خرید پمپ فشار قوی می شود به طوریکه قیمت پمپ فشار قوی تبدیل به یکی از اولویت های اصلی خواهد شد. عوامل متعددی در تعیین قیمت پمپ فشار قوی موثر هستند که برخی از آنان را به اختصار توضیح خواهیم داد تا دلایل تفاوت در قیمت پمپ فشار قوی قابل درک و ملموس تر باشد.

قیمت پمپ فشار قوی

تفاوت قیمت در یک مدل پمپ مشخص در برندهای مختلف یکی از مواردی است که باعث می شود مصرف کننده در هنگام انتخاب و خرید پمپ فشار قوی دچار تردید در تصمیم گیری شود از این رو قصد داریم علت و عوامل گران یا ارزان بودن قیمت پمپ فشار قوی را شرح دهیم تا مصرف کننده نهایی بتواند راحت تر و جامع تر بررسی و ارزیابی کند تا منجر به انتخاب و خرید پمپ فشار قوی مناسب شود.

  • مواد اولیه سازنده قطعات و بدنه پمپ فشار قوی

جنس مواد اولیه مصرف شده در تولید لوازم پمپ فشار قوی و بدنه آن در قیمت پمپ فشار قوی موثر است. همچنین پمپ ها با توجه به کاربردی که مورد استفاده قرار می گیرد و سیالی که از آن عبور می کند باید با جنس مخصوص و مناسب با فرآیند داشته باشند. برای مثال پمپ فشار قوی مورد استفاده در صنایع دریایی یا صنایع شیمیایی یا نفت و گاز با پمپ کارواش باید جنس متفاوتی از همدیگر داشته باشد، جنس سرسیلندر و آب بندها (سیل)، شاتون، سرامیک و پلانجر و کیفیت آن ها تاثیر بسیاری روی قیمت پمپ فشار قوی دارد.

قطعات یدکی اشپک

  • طراحی مهندسی و دقت و ظرافت در ساخت

یکی از موارد هزینه بر در تولید هر کالایی از جمله پمپ فشار قوی طراحی دقیق و مناسب جهت استفاده ساده و انجام کامل کار می باشد همچنین دقت و ظرافت بالا در ساخت قطعات داخلی پمپ فشار قوی مانند: سرامیک و پلانجر، شاتون، میل لنگ، پکینگ و … باعث دوام بالا و طول عمر زیاد و جلوگیری از اصطکاک بین قطعات می شود که علاوه بر افزایش راندمان منجر به طول عمر بالای محصول می شود. برای رسیدن به این مقدار کیفیت و استاندارد نیازمند فرآیند های دقیق و هزینه بر می باشد که موجب افزایش قیمت پمپ فشار قوی نسبت به سایر نمونه های مشابه می شود.

  • بازدهی (راندمان) و مصرف انرژی پمپ فشار قوی

میزان بازدهی و راندمان پمپ فشار قوی ارتباط مستقیمی با دو مورد بالا دارد بدین صورت که هرچه مواد اولیه به کار رفته در ساخت قطعات داخلی مانند: سرامیک و پلانجر، شاتون، میل لنگ، سیل و پکینگ و … مرغوب تر باشد، کیفیت آنها بالاتر بوده که در کنار دقت و ظرافت در ساخت و طراحی مناسب و مهندسی باعث به وجود آمدن یک هماهنگی منظم و درستی می شود که نتیجه آن بازدهی و راندمان بالاتر پمپ فشار قوی در مقایسه با سایر نمونه ها می شود.

راندمان بالای پمپ علاوه بر کمک کردن در افزایش بهره وری در فرآیند باعث جلوگیری از هدر رفتن مواد اولیه می شود و همچنین کاهش چشمگیری در مصرف انرژی خواهد داشت. هزینه انرژی یکی از معضلات جدی در آینده ای نزدیک خواهد بود به نحوی که یکی از اولویت های مصرف کننده هنگام خرید پمپ فشار قوی خواهد شد. پس برای تولید کالایی با بازدهی بالا و مصرف انرژی پایین نیازمند صرف امکانات و هزینه های بیشتری می باشد که روی قیمت پمپ فشار قوی موثر خواهد بود.

  • کشور سازنده و برند بودن محصول

قوانین موجود و استانداردهای لازم برای تولیدکنندگان جهت حضور در رقابت در هر کشوری متفاوت است که باعث هزینه بر شدن چرخه تولید شده که روی قیمت پمپ فشار قوی موثر می باشد. برای درک بهتر این مسئله دو کشور بزرگ تولید کننده دنیا، آلمان و چین را مقایسه می کنیم.

صنایع آلمان همواره نوآور و پیشتاز در این عرصه بودند به صورتی که هزینه های بسیار زیادی در زمینه های گوناگون از جمله طراحی مهندسی و استاندارد، تحقیق و توسعه محصول (R&D) و … که باعث می شود معمولاً بهترین تولیدات را داشته باشند. همچنین بدلیل استانداردهای ملزوم بسیار زیاد مانند انجمن مهندسین آلمان؛ اکثر گواهی های لازم و معتبر بین المللی را دارا هستند که سبب شده تا محصول نهایی تفاوت چشمگیری با سایر نمونه های مشابه خود داشته باشد و کارایی بالاتری را برای مصرف کننده فراهم کند.

اما چین معمولاً با الگوبرداری از روی محصولات معروف عملاً هزینه های بابت طراحی و تحقیق و توسعه محصول نمی کنند و قوانین صادراتی آسان باعث شده تا هر محصولی با هر کیفیتی مجوز تولید و صادرات داشته باشد. معمولاً محصولات تولیدی استانداردهای بین المللی کمی دارند یا فاقد آن می باشند که سبب می شود قیمت پمپ فشار قوی به مراتب پایین تر باشد که از لحاظ کیفیت و کارایی نیز پایین تر می باشد که همچنین هزینه های تعمیراتی زیادی روی دوش مصرف کننده می گذارد.

عامل دیگری که باعث تفاوت در قیمت پمپ فشار قوی می شود میزان اعتبار و شهرت برند محصول می باشد. البته باید این مسئله را در نظر داشت که سابقه بسیار زیادی پشت هر برندی وجود دارد؛ اگر ابعاد تجربه مشتری ها از یک برند در سطح بسیار زیادی باشد رفته رفته آن نام تبدیل به برند معتبری شده که در بعضی مواقع موجب تفاوت در قیمت محصول یا قیمت پمپ فشار قوی می شود.

سایر عوامل تاثیر گذار در قیمت پمپ فشار قوی

تمامی عوامل ذکر شده تاثیر مستقیمی روی قیمت پمپ فشار قوی خواهند داشت؛ عوامل دیگر هم در تعیین قیمت پمپ فشار قوی دخیل می باشد که به مسائل اقتصادی و سیاسی کشورها مربوط می شود. مانند تحریم ها و قیمت ارز که سبب تحمیل هزینه های بیشتری به مصرف کننده در هنگام خرید پمپ فشار قوی می شود. توصیه می شود در هنگام انتخاب و خرید پمپ فشار قوی صرفاً به ارزان بودن قیمت پمپ فشار قوی تاکید نداشته باشید زیرا با توجه به عوامل بیان شده موثر در قیمت پمپ فشار قوی، می توان نتیجه گرفت که محصول ارزان هزینه های جانبی مانند خرابی و تعمیرات زیادی دارد که در نهایت موجب پشیمانی مصرف کننده از انتخاب خود می شود.

تمامی مطالب بیان شده عوامل موثر و مهمی در خرید پمپ فشار قوی و قیمت پمپ فشار قوی می باشد اما خریدار باید با توجه به دیدگاه استراتژی خود یا مجموعه تصمیم گیری و اقدام کند، عواملی متعددی هستند که دیدگاه یک مشتری یا استراتژی یک مجموعه را شکل می دهند که برای فروش پمپ فشار قوی باید در نظر گرفته شود.

فروش پمپ فشار قوی

در این مطلب به برخی از عوامل موثر در فروش پمپ فشار قوی اشاره کنیم. فروش پمپ فشار قوی رابطه مستقیم با دیدگاه و خواسته مشتری و نیاز صنعت دارد. پس برای اینکه بتوان سهم بازار خوبی را داشته باشیم، باید تعامل مستمر با مشتری و صنعت وجود داشته باشد. برای تعامل بهتر و ارتباط موثرتر باید سعی در شناخت دیدگاه و بینش مشتری داشت که پارامترهای گوناگونی را شامل می شود. برای نمونه دید کوتاه مدتی یا بلند مدت مشتری برای خرید پمپ فشار قوی، عاملی تعیین کننده در انتخاب پمپ فشار قوی می باشد. هرچه شناخت از بینش مشتری بیشتر شود می توان هنگام فروش پمپ فشار قوی، ارزش پیشنهادی بهتر و مناسب تری را گزینش و ارائه کرد.

شناخت نیاز صنعت عامل دیگری در روند فروش پمپ فشار قوی است که علاوه بر تحقیق گسترده بازار باید به جنبه فنی و اطلاعات محصول اشراف زیادی داشته باشیم، تا علاوه بر رفع نیاز مشتری به اطلاعات فنی، مشاوره مناسب و کارایی به او جهت خرید پمپ فشار قوی ارائه دهیم. در هنگام فروش پمپ فشار قوی هرچه اطلاعات فنی بالاتری به مشتری ارائه دهیم، راحت تر می توانیم با او ارتباط برقرار کنیم و رضایت او را جلب کنیم همچنین دانش فنی بالا در مورد کاربرد انواع پمپ فشار قوی می تواند در جهت نیاز سنجی صنعت بکار گرفته شود و در زمان فروش پمپ فشار قوی ارزش پیشنهادی متنوع تری را به او ارائه کنیم.

کیفیت برند پیشنهادی به مشتری نیز یکی دیگر از عوامل موثر در فروش پمپ فشار قوی می باشد. هرچه کیفیت بهتر و برند معتبرتری به مشتری پیشنهاد شود ریسک خرید پمپ فشار قوی کاهش پیدا می کند و مشتری با اطمینان بالا و احساس امنیت و آرامش هنگام کار با پمپ فشار قوی ایجاد می شود.

هرچه تجربه حاصل برای مشتری را در هنگام فروش پمپ فشار قوی بهتر کنیم، احساس رضایت بالاتری را برای او فراهم کرده ایم که منجر به حفظ مشتری می شود.

ما در این مطلب سعی کردیم نکات کلی و عمومی در مورد خرید پمپ فشار قوی، فروش پمپ فشار قوی و قیمت پمپ فشار قوی بیان کنیم. در صورت نیاز به بررسی ابعاد و نکات بیشتر در مورد این سه موضوع می توانید با بازرگانی سکوتی نمایندگی رسمی پمپ اشپک آلمان ارتباط بگیرید.

بازرگانی سکوتی با تکیه بر دانش فنی و متخصصان آموزش دیده و همچنین تامین پمپ های فشار قوی با کیفیت آلمانی و ایتالیایی سعی در ایجاد تجربه مطلوب برای مشتری دارد. بدین صورت که پس از همکاری با این مجموعه احساس کامل اعتماد برای مشتری حاصل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *